Klimatyzatory Przemysłowe Do Siłowni z Orbitrekami

Orbitreki to przyrządy do ćwiczeń, najczęściej wykorzystywane jako maszyna do treningu areobowego, tzw. kardio. Ten rodzaj treningu ma na celu spalanie tkanki tłuszczowej. Orbitreki są powszechnie spotykane w siłowniach i klubach fitnessowych, ponieważ nadają się również do przeprowadzenia rozgrzewki, która poprzedza bardziej wymagający trening siłowy. Warto przyjrzeć się tym przyrządom, ponieważ ich ciekawa budowa pozwala nie tylko na efektywne wykonywanie ćwiczeń, ale również poprawia ekonomiczność i bezpieczeństwo podczas treningu.

Jak ćwiczyć na orbitrekach?

Wszystko zależy od potrzeb i kreatywności ćwiczącego. Jak już zostało wspomniane, można wykorzystać orbitrek jako narzędzie do wykonania rozgrzewki. Jest to bardzo ważny element, niezależnie od tego jakie są dalsze etapy aktywności. Mięśnie i stawy muszą być dobrze rozgrzane i rozruszane tak samo przed treningiem wzmacjniającym mięśnie, jak i przed na przykład rozciąganiem. Dzięki temu unikniemy ryzyka kontuzji oraz przygotujemy organizm do dalszego wysiłku.

Orbitrek sprawdzi się też w przypadku pomieszczeń bez klimatyzacji, kiedy zależy nam na redukcji tkanki tłuszczowej. Trening na orbitreku jest wyborem lepszym niż rowerek stacjonarny albo bieżnia z kilku powodów. Po pierwsze chodzi o bezpieczeństwo i ryzyko powstania kontuzji. Dzięki temu, że orbitrek składa się z ruchowych pedałów i uchwytów poruszanych rękami, stopy nie są odrywane od tych pedałów. Sprawia to, że stawy są znacznie mniej obciążone niż w przypadku innych sprzętów. Dodatkowo mniej się męczą, mimo, że wykonują taki sam wysiłek. To pomaga przy regeneracji i poprawia jakość treningu. Po drugie orbitrek wykorzystuje pracę zarówno ramion i nóg, dzięki czemu sylwetka jest rzeźbiona i modelowana bardzo równomiernie. Żeby trening areobowy na orbitreku przyniósł efekty w postaci redukcji tkanki tłuszczowej należy spełnić kilka wymagań. Ćwiczenia powinny być wykonywanie systematycznie, co najmniej 3-4 razy w ciągu tygodnia po około 30 minut, maksymalnie godzinę.

Rezerwy tłuszczu zostają spalane przez organizm dopiero po około 15 minutach ćwiczeń, dlatego długość treningu musi być odpowiednia. Drugą sprawą jest tempo ćwiczeń. Najlepiej jest, kiedy nasze tętno wynosi mniej więcej 60-70% naszego tętna maksymalnego ( na tętno maksymalne ma wpływ nasz wiek, waga oraz wzrost). Przyda się zatem model orbitreka, który posiada funkcję pomiaru tętna podczas treningu. Utrzymanie odpowiedniego tempa można też regulować zwiększając albo zmniejszając obciążenie. Ważnym aspektem jest też dieta. Musi ona być zdrowa i pokrywać zapotrzebowanie na kalorie. W połączeniu z regularnym treningiem, osiągnie się rezultaty.